Jak przeciwdziałać przedwczesnemu starzeniu i rozwojowi chorób wieku podeszłego?

  1. Ograniczyć o 1/3 ilość spożywanych kalorii w diecie. Stosować dietę paleolityczną z wykluczeniem cukrów, ziemniaków, produktów zbożowych, mlecznych, z dużą zawartością ryb, mięsa, orzechów, kolorowych owoców i jarzyn (polifenole). Zmniejszenie spożycia soli o 3 g dziennie zmniejsza istotnie prawdopodobieństwo zawałów serca, udarów mózgu i zgonów z jakichkolwiek innych przyczyn.
  2. Zwiększyć aktywność ruchową. Skurcz mięśni szkieletowych za pośrednictwem białka irisin aktywuje brunatnienie komórek białego tłuszczu ułatwiając jego spalanie. Wysiłek fizyczny zwiększa ilość mitochondriów oraz długość telomerów i wydłuża czas życia komórki, Ograniczenie czasu spędzonego przed telewizorem o 3 godz. dziennie wydłuża życie średnio o 2 lata.
  3. Stosować hormonalne leczenie zastępcze u kobiet w okresie okołomenopauzalnym zgodnie z zasadami medycyny personalizowanej. Niedobór estrogenów sprzyja starzeniu się mózgu i rozwojowi chorób neurodegeneracyjnych- chorobie Alzheimera. Sprzyja też starzeniu się skóry twarzy, dekoltu i dłoni oraz serca jak też układu moczowo- płciowego. Leczenie to istotnie zmniejsza ryzyko zawałów serca i zgonów z jakichkolwiek innych przyczyn.
  4. Uzupełniać niedobory witaminy D3. Stosowanie witaminy D3, zwiększając wchłanianie wapnia przeciwdziała nadmiernemu wydzielaniu Parathormonu i powstawaniu zwapnień w tętnicach wieńcowych, aorcie i jej zastawkach (zwężenie zastawki aorty jest najczęstszą nabytą wadą serca u osób starszych). Witamina D3 ma wiele korzystnych działań na organizm jak m.in. zapobieganie osteoporozie, nowotworom (jelita grubego), podnosi odporność, ma korzystny wpływ na płodność.

Komentowanie jest wyłaczone.